Ur kundens perspektiv två år senare

När jag startade Ur kundens perspektiv för ungefär två år sedan kom en hel del drömmar som jag haft samman i samma lösning. Jag tycker om att skriva. Jag vill få människor att förstå att de inte ska acceptera dåliga produkter, oengagerat bemötande eller nedlåtande reklam från företag. Jag vill tala om att jag har en hel del kunskap och erfarenhet kring hur företag kan bli bättre på detta.

Men jag ville inte att bloggen skulle bli en variant av TV-programmet PLUS där det mest handlar om att journalisterna ska ”sätta dit” företag. Rena skurkföretag är ju bra att PLUS tar sig an, men många gånger ger de sig också på företag som helt enkelt inte har koll, men det behöver inte betyda att de uppsåtligen försöker blåsa sina kunder. De behöver bara bli lite bättre på att förstå sina kunder.

GlasögonDärför ville jag att bloggen även ska lyfta fram goda exempel samt i de fall jag väljer att lyfta fram dåliga exempel passa på att ge dessa företag råd om hur de kan bli bättre. För alla företag kan bli kundorienterade om de vill. Det är bara fråga om de vill tillräckligt mycket, om de orkar göra det jobb som krävs och slutligen våga titta på sina egna produkter, sitt kundbemötande och marknadsföringen genom kundernas glasögon.

Så här långt är jag två år senare ganska nöjd med innehållet även om jag på senare tid är lite missnöjd med hur ofta jag har tid att skriva. Det är för sällan och jag vill absolut att Ur kundens perspektiv ska bli mer aktiv på flera sätt. Därför vädjar jag nu till mina vänner och bekanta men även till mina läsare som jag inte känner personligen om lite hjälp:

  • shutterstock_59224768När jag skrivit ett nytt inlägg brukar jag lägga en länk från min Facebook- och LinkedIn-sida. De som känner mig brukar då ofta ”Gilla” och kommentera där istället för i bloggen. Det är lite tråkigt för då försvinner era kloka inspel istället för att hänga ihop med blogginlägget. Jag skulle därför gärna vilja att ni kommenterar direkt i bloggens kommentarsfält så att även andra besökare ser och kan vara med i diskussionerna.
  • Jag vill gärna få hjälp med inlägg! Alla jag känner och människor jag stöter på i olika sammanhang har ofta intressanta exempel på bra och dåliga kundupplevelser som ni berättar om för mig. Maila dem också till mig på Cecilia@moderamen.se så lägger jag gärna ut dem! Ni kan få vara anonyma om ni vill, det bestämmer ni själva.
  • Ni får också gärna tipsa om ämnen som ni vill att jag ska ta upp. Skriv i kommentarsfältet eller maila till ovanstående adress. Det går bra vilket som!

Det roliga är att antalet besök stadigt går uppåt, dock från låga nivåer i jämförelse med Blondinbella & Co naturligtvis 🙂 , och det sporrar mig till att vilja göra Ur kundens perspektiv ännu bättre. Men jag inser att jag behöver hjälp! Därav detta inlägg.

rosa rosorJag funderar också på att byta underrubriken ”Ris och ros till företag” till något som mer poängterar diskussion och tips till de som vill bli mer kundorienterade. I sann interaktiv anda lägger jag därför med några förslag som ni kan rösta på, men om ni inte tycker att något av dessa är bra nog så förväntar jag mig förslag i kommentarsfältet istället! 🙂 Tack på förhand!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.