Verklig kundpåverkan – Jag vill vara med!

Skandia logoSkandia är numera helt kundägt. De har därför beslutat att tillsätta ett kundvalt fullmäktige som högsta beslutande organ att representera ägarna, dvs kunderna. Just nu pågår nomineringsprocessen till detta fullmäktige (t o m den 15 februari). Så här skriver Skandia på sin hemsida:

”Skandias högsta beslutande organ är ett kundvalt fullmäktige. Alla ledamöter i fullmäktige, 21 personer när fullmäktige blir fulltaligt, är kunder i Skandia, och dessutom valda av kunder i Skandia. Målet är att alla Skandias kunder ska känna att det finns personer i fullmäktige som representerar deras intressen. Fullmäktiges främsta uppgift är att peka ut riktningen för företaget, och att utse en styrelse, som i sin tur sätter strategin och utser vd. Fullmäktige har även till uppdrag att utse valberedning till nästa fullmäktigeval.”

spargrisarJag är kund i Skandia och jag vill vara med i detta fullmäktige då det är en fantastisk möjlighet att påverka företagets styrelse och ledning från ett ägarhåll och jag tror att jag har en hel del kunskap att bidra med när det gäller hur man arbetar kundorienterat från högsta nivå. Ni som följer den här bloggen vet också att just finansvärlden är en bransch som jag tycker behöver extra mycket hjälp. Det skulle vara väldigt roligt att se om jag har rätt!

Helt ogenerat ber jag därför er att nominera mig till Skandias fullmäktige på denna länk; https://www.skandia.se/kundinflytande/nominera-kandidat/ om ni också tror att jag skulle kunna göra nytta där. Min e-mailadress är cecilia@moderamen.se och telefonnummer 070-559 96 84.

Jag tackar på förhand för er hjälp och återkommer naturligtvis med rapport om hur det gick!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.